50% κάτω οι τουριστικές κρατήσεις μετά τις εκλογές
Σε πολύ κρίσιμη καμπή σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ
Σε πολύ κρίσιμη καμπή εισέρχεται ο ελληνικός τουρισμός μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πολιτικής, με τους φορείς του τουρισμού να κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του πλέον παραγωγικού πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, στο πλαίσιο παρουσίασης νέου κρουαζιερόπλοιου στη Μαρίνα Ζέας, επεσήμανε ότι τις δυο τελευταίες ημέρες παρατηρείται πτώση 50% στο ρυθμό των κρατήσεων στις αγορές του εξωτερικού.
Αυτό, όπως γίνεται κατανοητό, αποτελεί έναν πολύ μεγάλο σκόπελο για να αναστραφεί η ήδη αρνητική εικόνα από τις αγορές της Γερμανίας περισσότερο αλλά και από τις άλλες χώρες (Αγγλία, Γαλλία κ.λπ.).
Μάλιστα οποιαδήποτε άλλη αύξηση από την αγορά της Ρωσίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ισοσκελίσει τις απώλειες για την Ελλάδα, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, υπογράμμισε ότι η παρούσα πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα λειτουργεί ως δαμόκλειος σπάθη για το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Σε κάθε περίπτωση οι προβλέψεις για το σύνολο της χρονιάς, κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι, καθώς εκτιμάται πτώση τουλάχιστον 10% στα έσοδα αλλά και 7% έως 10% στις αφίξεις.
Πλέον, όπως αναφέρουν οι ξενοδόχοι, οι υποψήφιοι πελάτες τους, ρωτάνε εάν η Ελλάδα θα έχει ευρώ ή δραχμή, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την κράτησή τους.
Εστιάζοντας στην πολιτική ατζέντα των ημερών, ο κ. Ανδρεάδης μετέφερε την απογοήτευση του τουριστικού κόσμου για το επίπεδο του δημόσιου διαλόγου υπογραμμίζοντας ότι ο τουριστικός κόσμος της χώρας περιμένει από τις πολιτικές ηγεσίες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Όσον αφορά στο μέτωπο του θαλάσσιου τουρισμού και εκεί τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα, με τον πρόεδρο των επαγγελματικών σκαφών Αντώνη Στελιάτο να δηλώνει ότι τα επαγγελματικά σκάφη οδηγούνται σε κατάρρευση κάνοντας λόγο για παντελή έλλειψη πολιτικής και διαφήμισης σε αυτό τον κλάδο.
protothema.gr