Κ. Χατζηδάκης: "Η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω"
«Ξεπεράστηκαν δυσκολίες χρόνων και πολλές δικαστικές εμπλοκές και πλέον παραδίδεται σήμερα το σιδηροδρομικό έργο Θριάσιο- Ικόνιο» δήλωσε το μεσημέρι, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, στα εγκαίνια...
της νέας γραμμής που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της COSCO, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Σταύρου Καλογιάννη, του προέδρου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη, του διευθύνοντα συμβούλου του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), Captain Fu Cheng Qiu και των προέδρων της ΕΡΓΟΣΕ της ΓΑΙΟΣΕ και της ROSCO.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος έφθασε με το τρένο στις εγκαταστάσεις της COSCO, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο, μήκους 17 χιλιομέτρων με 10 σήραγγες και 10 γέφυρες, ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας.
«Η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική, τόσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όσο και για τον Πειραιά, ένα λιμάνι πολύ μεγάλο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, που ήταν αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο την ώρα που όλη η Ευρώπη μιλάει για συνδυασμένες μεταφορές» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης. Πρόσθεσε ότι τώρα πια, τόσο ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όσο και το λιμάνι του Πειραιά, μπαίνουν σε μια καινούργια εποχή, την εποχή των συνδυασμένων μεταφορών και αυτή η εξέλιξη δίνει δύναμη, τόσο στο σιδηρόδρομο, όσο και στο λιμάνι.
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι αυτό το έργο είναι, άλλωστε, η βάση της συμφωνίας ανάμεσα στην COSCO, τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναφέρθηκε στην αυριανή τελετή υπογραφής της τριμερούς συμφωνίας συνεργασίας, που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της COSCO, παρουσία του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά. «Όλες αυτές οι συμφωνίες υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω στην κρίση, προχωρεί μπροστά και θα περάσει στον δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης» επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, είπε ότι με τα εγκαίνια της σημερινής εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής θα δοθούν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο λιμάνι του Πειραιά, ανταγωνιστικότητα στις υπάρχουσες υποδομές, με ισχυρές θέσεις εργασίας. «Ως υπουργός Ναυτιλίας συνεχίζω να εργάζομαι για να αποκτήσει, επιτέλους, η χώρα ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, κυρίως όσον αναφορά τα λιμάνια» ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης, ενώ, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος και ευχαρίστησε τον υπουργό Ανάπτυξης, τους συνεργάτες του και όσους εργάστηκαν στην υλοποίηση αυτού του δύσκολου τεχνικού έργου, που τόσα χρόνια η Ελλάδα προσπαθεί να ολοκληρώσει.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), Captain Fu Cheng Qiu, είπε ότι η COSCO πιστεύει σε αυτό το πρόγραμμα του έργου, που θα είναι καλό για το μέλλον της Ελλάδας. «Ως COSCO έχουμε υποχρέωση αλλά και καλή συνεργασία προκειμένου να συνεισφέρουμε στην Ελλάδα. Ευχόμαστε το νέο πρόγραμμα του συγκεκριμένου έργου να πετύχει και να υπάρξει αμοιβαία ωφέλεια και για τις δύο χώρες» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το έργο της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που είχε ανακοινωθεί από το 2000 και ολοκληρώνεται το 2013, θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από τα δυτικά όρια του λιμανιού στο νότιο Ικόνιο, συνδέοντας τον Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου.
Το τρένο θα φορτώνει εμπορεύματα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, θα περνάει από τις εγκαταστάσεις της COSCO και θα καταλήγει στο Θριάσιο. Έως σήμερα στη γραμμή διεξάγονταν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ, γίνονταν έλεγχοι στη σηματοδότηση και τις υποδομές. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις για το φορολογικό καθεστώς των φορτίων που θα μπαίνουν στη χώρα.
Με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα μειωθεί ο χρόνος των εμπορευματικών μεταφορών για πολλά πλοία από την Ασία και τη Μεσόγειο, τα οποία έπρεπε να διασχίσουν περιμετρικά την Ευρώπη για τα λιμάνια της Αμβέρσας ή του ΄Αμστερνταμ.
Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους.
Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ, με το χρόνο και τις συνεχόμενες βελτιώσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση.
Πλέον, τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας αλλάζουν καθώς, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, θα συνδεθεί το λιμάνι με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Επίσης, ενόψει και της αυριανής συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ COSCO, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και HEWLEET-PACKARD, ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε εμπορευματικές συμφωνίες και άλλες επιχειρήσεις από τη νοτιανατολική Ασία.
Αναμένεται, πλέον, να αναβαθμιστεί και το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου το έργο λειτουργεί σε πρώτη φάση και προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωσή του θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.
Για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, η ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ έχει στην κατοχή της έκταση 588 στρεμμάτων (κατά πλήρη κυριότητα) στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου Αττικής. Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης περίπου 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
Το συγκεκριμένο έργο είναι πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα. Το μεγάλο μέγεθός του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεσή του με τον λιμένα του νοτίου Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος έφθασε με το τρένο στις εγκαταστάσεις της COSCO, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο, μήκους 17 χιλιομέτρων με 10 σήραγγες και 10 γέφυρες, ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας.
«Η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική, τόσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όσο και για τον Πειραιά, ένα λιμάνι πολύ μεγάλο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, που ήταν αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο την ώρα που όλη η Ευρώπη μιλάει για συνδυασμένες μεταφορές» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης. Πρόσθεσε ότι τώρα πια, τόσο ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όσο και το λιμάνι του Πειραιά, μπαίνουν σε μια καινούργια εποχή, την εποχή των συνδυασμένων μεταφορών και αυτή η εξέλιξη δίνει δύναμη, τόσο στο σιδηρόδρομο, όσο και στο λιμάνι.
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι αυτό το έργο είναι, άλλωστε, η βάση της συμφωνίας ανάμεσα στην COSCO, τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναφέρθηκε στην αυριανή τελετή υπογραφής της τριμερούς συμφωνίας συνεργασίας, που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της COSCO, παρουσία του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά. «Όλες αυτές οι συμφωνίες υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω στην κρίση, προχωρεί μπροστά και θα περάσει στον δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης» επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, είπε ότι με τα εγκαίνια της σημερινής εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής θα δοθούν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο λιμάνι του Πειραιά, ανταγωνιστικότητα στις υπάρχουσες υποδομές, με ισχυρές θέσεις εργασίας. «Ως υπουργός Ναυτιλίας συνεχίζω να εργάζομαι για να αποκτήσει, επιτέλους, η χώρα ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, κυρίως όσον αναφορά τα λιμάνια» ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης, ενώ, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος και ευχαρίστησε τον υπουργό Ανάπτυξης, τους συνεργάτες του και όσους εργάστηκαν στην υλοποίηση αυτού του δύσκολου τεχνικού έργου, που τόσα χρόνια η Ελλάδα προσπαθεί να ολοκληρώσει.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), Captain Fu Cheng Qiu, είπε ότι η COSCO πιστεύει σε αυτό το πρόγραμμα του έργου, που θα είναι καλό για το μέλλον της Ελλάδας. «Ως COSCO έχουμε υποχρέωση αλλά και καλή συνεργασία προκειμένου να συνεισφέρουμε στην Ελλάδα. Ευχόμαστε το νέο πρόγραμμα του συγκεκριμένου έργου να πετύχει και να υπάρξει αμοιβαία ωφέλεια και για τις δύο χώρες» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το έργο της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που είχε ανακοινωθεί από το 2000 και ολοκληρώνεται το 2013, θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από τα δυτικά όρια του λιμανιού στο νότιο Ικόνιο, συνδέοντας τον Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου.
Το τρένο θα φορτώνει εμπορεύματα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, θα περνάει από τις εγκαταστάσεις της COSCO και θα καταλήγει στο Θριάσιο. Έως σήμερα στη γραμμή διεξάγονταν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ, γίνονταν έλεγχοι στη σηματοδότηση και τις υποδομές. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις για το φορολογικό καθεστώς των φορτίων που θα μπαίνουν στη χώρα.
Με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα μειωθεί ο χρόνος των εμπορευματικών μεταφορών για πολλά πλοία από την Ασία και τη Μεσόγειο, τα οποία έπρεπε να διασχίσουν περιμετρικά την Ευρώπη για τα λιμάνια της Αμβέρσας ή του ΄Αμστερνταμ.
Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους.
Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ, με το χρόνο και τις συνεχόμενες βελτιώσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση.
Πλέον, τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας αλλάζουν καθώς, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, θα συνδεθεί το λιμάνι με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Επίσης, ενόψει και της αυριανής συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ COSCO, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και HEWLEET-PACKARD, ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε εμπορευματικές συμφωνίες και άλλες επιχειρήσεις από τη νοτιανατολική Ασία.
Αναμένεται, πλέον, να αναβαθμιστεί και το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου το έργο λειτουργεί σε πρώτη φάση και προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωσή του θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.
Για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, η ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ έχει στην κατοχή της έκταση 588 στρεμμάτων (κατά πλήρη κυριότητα) στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου Αττικής. Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης περίπου 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
Το συγκεκριμένο έργο είναι πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα. Το μεγάλο μέγεθός του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεσή του με τον λιμένα του νοτίου Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.
via http://ksipnistere.blogspot.com/search/label/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC
Category:
Πολιτική